tirsdag 31. januar 2017

Noen ganger er det på tide å velge en ny vei!

Hei!

Jeg begynte å holde mitt første sykurs i 2008. Et lite forsiktig forsøk, for å se om det i det hele tatt fantes noen som syntes at det å lære å sy er gøy. Og det var det! Det har rett og slett vært et eventyr, og jeg har hatt over 1000 individuelle kursdeltakere. Jeg husker ikke navnet til alle, men kan huske de fleste ansikt, hva slags symaskin de har, og hva de liker å sy. Og jeg har kost meg helt enormt med hvert eneste kurs!



Men ting har også forandret seg. Med den store syinteressen har det også kommet mange flere som tilbyr sykurs. Kursdeltakere foretrekker forståelig nok et kurs som de kan ta i nærheten der de bor og Vestfossen er jo ikke akkurat verdens navle. Vi har merket at vi har hatt en klar nedgang i antall påmeldte på de enkleste kursene (de typer kurs som mange andre også tilbyr), mens pågangen fortsatt er like stor på de maskintekniske kursene. Men dette alene kan jeg ikke leve av. Samtidig merker jeg også at jeg har lyst å ha fri noen flere helger, og sånn sett så synes jeg at det er godt å holde færre gruppekurs.

Det som er veldig gledelig er at våre nettbaserte kurs har blitt tatt vel imot, og at mange etterlyser flere nettkurs. Derfor har jeg bestemt meg å satse først og fremst på nettkurs framover. Jeg er i gang med å lage tre nye kurs, og føler at kvaliteten til nettkursene blir stadig bedre. Jeg, Cille og Bodil kommer også fortsatt til å holde overlock- og coverkurs og en del kreativkurs. I tillegg er det fortsatt mulig å komme som privat gruppe eller privatelev og å lære akkurat de man ønsker.

Ja, og så fortsetter vi også med sykafé i Vestfossen.  Sykafé er åpne sykurs der du kan lære det du vil og samtidig ha det sosialt med andre syentusiaster.

Hilsen

Susanne





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar